5 Nisan 2015 Pazar

Bu Günün Harika Tarifi !

Yumuşacık poğaça severler! Bu yazım sizlere gelsin!!!
Geçenlerde canım acayip poğaça istedi. Ama ben içi boş çok seviyorum. Böyle deli gibi kabarmış ve sıcakken kesip içine peyniri doldurup yemeye bayılıyorum. Bir nevi küçük bir hamburger gibi !
İşte yine öyle bir anımdı! 
Kendimi iyi hissetmek için bunu yapmalıydım. Bende geçtim mutfağa ve başladım tarife ! :)

Öncelikle malzemelerim:
*1,5 su bardağı süt
*1 su bardağı sıvı yağ
*2 yumurta(biri tam olarak içine, biri sadece beyazı içine)
*1 instant maya
*3 tatlı kaşığı şeker
*1 tatlı kaşığı tuz
*5 su bardağına denk gelecek kadar un
Şimdi malzemelere baktım tam! Hemen sıvadım kolları.

Öncelikle bir kaba unu tam 5 bardak kadar döktüm. 
Üzerine de toz mayamı boşalttım. (Belki yanlış yaptım ama kıvamı istediğim kıvamı buldu.) 
Tuz ve şekeri de ekleyip bir kenara aldım.

Sonra,
Bir başka kap içinde yumurtanın birini tam, birini sadece beyazını kırdım. 
Sütümü ılık olması için ocakta ısıttım.
Sonra yumurtayı kırdığım kaba sütü de boşalttım.
Yağı da ekledim. 
Güzelce bu kapta ürünleri çırptım. 

İyice kıvama gelince un koyduğum kaba sütlü karışımı döktüm.
Ellerimle daldım yoğurdum.

Daha sonra mayalanmak üzere bıraktım. Yaş maya da bir saat bekletmek gerekiyormuş.
Ben yirmi dakika kadar fırında kısık bir derecede mayaladım hamuru.

Daha sonra bu yumuşacık ve mayalanmış hamuru aldım. Tekrar yoğurdum. Bu aşamayı atlarsanız eğer çökmüş veya sertleşmiş şekilde bir poğaça alma ihtimaliniz çok yüksek fırından.

Hamur artık yeter dediğinde şekillendirip üzerine kalan sarıyı sürüp susam ekledim.
Biraz daha bekletmiş oldum böylece.
Aslında fırın ısına kadar beklediler. 
Son olarak fırında güzelce pişirdim.
Ben mini fırın kullandığım için 220 derecede 25 dakikada pişti. Ancak her fırında bu derece ve dakika farklılık gösterebilir. Buna dikkat edin.
Sonuç olarak poğaçalarım harika oldular.
İlk akşamda bir sürü poğaça yenildi. Fotoğraf çekme fırsatını ikinci gün buldum. İnanmazsınız! :D
Ama bir fotoğraf paylaşacağım sizlerle... ( Çünkü sanırım başka fotoğraf çekmemiş bulunuyorum. Bulamadım.)
(AA bu arada fotoğrafta bir de ıslak kek var. Bir ara onun da tarifini verebilirim.)
Bu arada bu kez annemin mutfağından değil bu tarif! Tamamen benden. =)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder