16 Mart 2015 Pazartesi

Fark Yaratan Kek Tarifi !

Nedir bu kekin fark yaratan farkı?  :)
                Meraklı gözlerle yazdıklarıma baktığınızı görür gibiyim. 


Öyleyse haydi tarife geçelim mi? :
Öncelikle evde vanilya kalmadığını fark etmemle birlikte bu keki kafamda şekillendirdim. 
Sonra malzemeleri hazırladım. 

Neler miydi malzemelerim:
*3 yumurta
*1 su bardağı şeker
*1 paketin yarısı kadar toz içecek olan SALEP
*1 tatlı kaşığı kadar hindistan cevizi
*Yarım su bardağından biraz fazla sıvı yağ
*1 çay bardağı kadar süt
*2 su bardağı un
*kabartma tozu
Çırpma kabı ve tabi ki bir adet çırpıcı!


Yapılış diyelim mi o zaman?
Malzemeleri başladım tek tek kavuşturmaya. Önce yumurtaları azgın sular gibi köpürttüm. Deli gibi çırptım. :D 
Ardından şeker atıp sakinleştirdim. Ancak sindirmesi için çırptıkça kontrol ettim acaba erimiş mi diye. 
Sonunda eridiğini fark edince hemen üzerine biraz salep kattım. Tadına tat kattıktan sonra bir oh çeksin tropikal mevsimin simgesi, hindistan cevizini içine salıverdim.
Güzelce karıştırdım ve yağı da ilave ettim. Olmadı bir de süt banyosu yapsın dedim. Sütünü de verdim. 
Yumuşacık kıvama gelince hemen ununu ekledim. O kadar salmasın kendini değil mi? :D
Üzerine bir de kabartma tozu ekledim ki biraz da kabarsın dedim. 
Bunları da topaksız olana dek karıştırdım. 
Sonunda yağ sürüp ortamını hazırladığım borcam tepsiye döküverdim. Hemen yayıldı! Sıcacık yatağına da atıverdim. 
Bizim fırın, mini fırın. 220 derecede 20 dakikada hizmete hazır hale getiriyor. 
Sonuç : Afiyetle yenilen akşam çayı ziyafeti oluyor tabi ki. 
Ayrıca dün akşam yediğimiz için söylüyorum. 
Herkes bayıldı ve neredeyse bitti. 
Salep sevenler mutlaka denemeli 
:)


Tarifin adını açıklıyorum:
"Salepli Limonlu Kek"
^.^


Youtube kanalımda videolu anlatımla izleyebileceğiniz tarifimin adresi ,
tam olarak bir tık ötede;
Gitmek için tıklayınız.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder