26 Ocak 2015 Pazartesi

Aşklar Aşk Gibi Olsa... Kitaplar da Okunsa... :)



Ayşe Kulin Veda!







Yeni yeni büyüdüğüm bir zamandı. Ellerimde Ayşe Kulin 'in kitabı ikinci kez ondan okumuştum aşkı.  Aşk, savaş ve bir kadının aşık olunca neler yapabileceğini Ayşe Kulin 'den öğrenmiştim.






Çalıkuşu Eserinin Osmanlıca Olan ilk baskısı!






İlki Çalıkuşu Romanı idi. O da baba çocuksu ruhumun yanlış olmadığını kanıtlamıştı . Bir ürkek kız çocuğu yüreği taşımanın yanlış olmadığını, herkesin aksine çocuk kalpli bir insan olmanın herkese nasip olmadığını, o çocuk kalbin dev bir cesaret içerdiğini öğrenmiştim. Bunu da Reşat Nuri öğretmişti bana. 


Ve ben hala çocuk kalpli bir ruh taşıyorum. Ancak büyüdükçe kırılan, incinmiş bir ruh!
 Başına gelenlerden mi? Büyümek den mi? Bilmediği bir hayat mı ?
Tüm bu sorulara verecek cesaretim bile yok benim. Bir Mehpare gibi koruyamadığım kalbim ellerimde solup giderken, yine de üç beş gülüş savura biliyorum da hayata. 

Ama Çalıkuşu gibi sessizce kaçıp gittiğim de doğru! Yeni bir hayata, yeni gözlerle bakmak istediğim de doğru! Faydalı olma arzusuyla öylece yerimde kalakaldığımda.
Ve Veda'daki Mehpare gibi hasta bir adamın aşkına her gün daha da bağlanması gibi seviyorum! 
 Aşk acımasız olur bazen. Bile bile sevmek ister ama insan.Anlayacağınız aşkta; bazen keder vardır, bazen kader...

 Aşk mutlu da eder sonunda bazen. Etmediği de olmuştur ama ettiği anlar; Dünya'nın yedi rengini içinde taşımaktır. Taşırmaktır onu gözlerinden. Cıvıl cıvıl bakmaktır. Güzel bir yüz olmaktır o aşkın mutluluğuyla...
Rabbim Ayşe Kulin'in Mehpare'si gibi cesur sevmeyi, Çalıkuşu'nın Feride'si gibi kavuşmayı nasip etsin hepimize. Sadece kitaplarda kalmasın böylesi sevdalar. Aşklar aşk gibi olsun. Sevmek gibi!

Hala bu kitapları okumayan arkadaşlar! Özellikle yeni yeni büyümeye, aşkı öğrenmeye çalışan dostlar! Sizler için bu yazım. Sizler de aşkın ne demek olduğunu ilk onlardan öğrenin isterim...

Ayrıca bu iki kitabın da dizisi çekilmişti ve beni tatmin edemedi bu diziler. Hem de Fahriye Evcen gibi sevdiğim bir oyuncunun oynamasına rağmen! 
Öncelikle kitabı okunan bir eseri daha sonra sinemada ya da tv de görmek hiç hoşunuza gitmeyecek. Çünkü zihnin beyaz perdesi sonsuz imkana sahiptir.
 Sizlere tavsiyem  bu eserleri ve daha bir çok eseri, zihninize ait olan beyaz perde de izlemeniz ! 

Sevgiler..
Yalnız Kızın Şatosundan Edebiyat Eserleri...

:)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder